lørdag den 11. januar 2014

første blok om hænder


I min hverdag med genoptræning af hænder, støder jeg på mange problematikker, som både den trænende terapeut står overfor, men i høj grad også den person som har en håndrelateret problematik.

Hænder er det fineste værktøj som findes. Vi kan tage hårdt fat og holde fast, vi kan ae og være blid, vi kan tale med hænderne (gestikulere). Hænder er i høj grad styret af vores hjerne, og er en forlængelse af hjernen. F.eks. kan vi stikke hånden i lommen og mærke om det er en nøgle eller en mønt der ligger mellem lommeulden.

Jeg er fascineret af hænder, og denne blog vil fremover handle om hænder og hvordan deres funktion kan bevares, styrkes eller afhjælpes ved problemer.

1 kommentar:

  1. Kære Kirsten
    Tillykke med din blog - det er en stor og givende verden, der åbner sig med en blog (taler af erfaring). Jeg vil glæde mig til at følge dig og alle de visdomsord, som jeg ved du ligger inde med.
    Knus Susanne

    SvarSlet